Porilaine laihdutuskuuri

Mää sit kävi työterveydes. Työterveyshoitaja kysy et oleksmää ulkomaalaistaustainen kun mul o nii jännä korostus. Mää sanosi et mää ole Porist. Mut mää ole asunu jo pitkästi tääl keskel Suame ja mu kaunis länsisuame korostus o saanu kauhiast kaikki viarait vaikuttei, nii ettem mää puhu enää lainkka puhdast porii, jos koht ole koskaa puhunukka. Mut jottai mä silti puhu. Ja aika paljo.

KUVA (ilma piänt fiilaust): Satakunnan Kansa


Porilaisii o kahde laisii. Niit jotka lähee ja niit jotka jäävä. Mä ole niit jokka lähti. Kauheel faarttil ja innol kohti uut elämää, heti vaa ku pysty. Olin Lahes ammattikoulus ja siel mu luakkakaveri sanos et mä ole sen luaka vaihto-oppilas. Porist. Et nii pal eksoottine oli porilaine Lahes yheksäkytluvun alus. Ne yritti ol ystävällisii ja opetel mu kiäle. Jotenki niitte mielest se onnistusi silleesti hyvi ku jätti vaa ain viimese vokaali pois. En ny tiä.

Mut siis takes sihe asiaa. Mää voi ny kertoo teil maailma hämmästyttävimmä laihdutuskuuri. Hoitsu siis sanos et mu tarttis ny hualellisest tarkail tota painoo. Mää lupasi. Se sanos viä et liikkumist pitää lisät. Mää lupasi.

Matkalla tyäterveydest kotio mä oli laihtunu kymmenen kiloo.
Mikä mu salaisuus oli?
Mää meni taksil.


PS.
Muute, ku mää tarkemmi ja oikee painokkaast ajattele, ni tua mu miähelt saama vaakka onki sitte iha soiva peli. 

Kommentit